Adıyaman Üniversitesi Uygulama Anaokulu Yönergesi

T.C.

ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ

UYGULAMA ANAOKULU YÖNERGESİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

GENEL HÜKÜMLER

Amaç

Madde 1- Bu Yönerge, Adıyaman Üniversitesi Uygulama Anaokulu ile ilgili akademik, idari ve mali konuları düzenlemek ve Uygulama Anaokulunun işleyişine dair usul ve esaslarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.

Kapsam

Madde 2- Adıyaman Üniversitesi Uygulama Anaokulunda verilen eğitim-öğretim, araştırma, uygulama hizmetleri, yönetim işleri ile bu işlerde çalışanların görev, yetki ve sorumluluklarına ek olarak Anaokulunun işleyişine ilişkin esas ve usulleri kapsar.

Dayanak

Madde 3- Bu yönerge; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 191. maddesine, 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nun 30. maddesine, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 46 ve 47. maddeleri uyarınca hazırlanan Yükseköğretim Kurumları Mediko-Sosyal Sağlık Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği’nin 15/e maddesine, Mali hükümleri hariç olmak üzere, 08 Aralık 1987 ve 19658 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “Kamu Kurum ve Kuruluşlarınca Açılacak Çocuk Bakımevleri Hakkında Yönetmelik”e dayanarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

Madde 4- Bu yönergede geçen kavramlar ve tanımları aşağıda verilmiştir.

Üniversite                   : Adıyaman Üniversitesini,

Rektör                         : Adıyaman Üniversitesi Rektörü’nü,

Rektör Yardımcısı      : Adıyaman Üniversitesi Uygulama Anaokulundan sorumlu Rektör Yardımcısını,

İdare Kurulu               : Adıyaman Üniversitesi Uygulama Anaokulu İdare Kurulunu,

Eğitim Koordinatörü  : Adıyaman Üniversitesi Uygulama Anaokulu Eğitim Koordinatörünü,

Eğitim Uzmanı           : Adıyaman Üniversitesi Uygulama Anaokulu Eğitim Uzmanını,

SKS Daire Başkanlığı: Adıyaman Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığını,

Anaokulu                    : Adıyaman Üniversitesi Uygulama Anaokulunu,

Birim                           : Adıyaman Üniversitesi Uygulama Anaokulunu,

Anaokulu Müdürü      : Adıyaman Üniversitesi Uygulama Anaokulunun Müdürünü,

Öğretmen                    : Anaokulunda eğitim ve öğretim hizmetlerinin yürütülmesinden sorumlu öğretmenleri,

Psikolog                      : Çocukların okul içindeki sosyal ve uyum sorunlarının giderilmesine rehberlik eden kişiyi,

Sağlık Personeli          : Çocukların sağlık kontrollerinin yapılmasından sorumlu olan kişiyi,

Öğretmen Yardımcısı : Anaokulu yardımcı öğretmenlerini,

Yardımcı Personel      : Anaokulu yardımcı personellerini,

Stajyer Öğrenci           : Anaokulunda staj yapan Meslek Yüksekokulu ve meslek lisesi öğrencilerini,

Tam Gün Eğitim         : Günün sabah ve öğleden sonraki bölümlerini kapsayan eğitimi,

Güvenlik Görevlisi     : Çocukların ve Anaokulu binasının güvenliğinden sorumlu güvenlik personelini,

Çocuk                         : Anaokulundan okul öncesi eğitim hizmeti alan 36-71 aylık çocukları

Veli /Ebeveyn             : Anaokulunda eğitimine devam eden çocuğun anne ve babasını, vasisini ya da yasal sorumluluğunu üstlenen kişiyi ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

YÖNETİM ORGANLARI

Madde 5- Adıyaman Üniversitesi Uygulama Anaokulu yönetim organları şunlardır:

  1. İdare Kurulu
  2. Eğitim Koordinatörü
  3. Eğitim Uzmanı
  4. Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanı
  5. Denetim Kurulu

 

İdare Kurulunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları:

Madde 6-(1) İdare Kurulu, Anaokulunun en yüksek seviyede yetkili ve sorumlu karar organıdır. Rektör tarafından görevlendirilecek Rektör Yardımcısı başkanlığında, Genel Sekreter ya da Genel Sekreter yardımcısı, SKS Daire Başkanı, Eğitim Koordinatörü ve Eğitim Uzmanı olmak üzere beş kişiden oluşur.

İdare Kurulunun görev, yetki ve sorumlukları şunlardır:

  1. Anaokulunun yönetimi ve işleyişi hakkında, eğitim programının oluşturulması, personel ihtiyacının belirlenmesi, anaokulunda yapılacak eğitimsel çalışmaların ve araştırmaların yürütülmesi, özel eğitim gereksinimi fark edilen çocuklar için yapılacak düzenlemeler gibi konularda genel ilke kararlarını alır.
  2. Uygulamaya yönelik öncelikleri belirler, gerekli düzenlemeleri yapar.
  3. Anaokuluna kabul edilecek çocukların kabul şartları ve öncelikleri ile anaokulunda uygulanacak olan ücretleri belirler.
  4. Anaokulunda çalıştırılacak olan personelin işe alma veya üniversite içi görevlendirilecek personel şartlarını belirleyerek, uygun görülen personelin işe alınmasına, görevlendirilmesine karar verir.

Madde 6-(2)-İdare kurulunun çalışma esasları şunlardır:

  1. Kurul, Başkanının yazılı veya sözlü çağrısı üzerine ayda bir defadan az olmamak üzere toplanır. İdare Kurulu Başkanı göreceği lüzum üzerine, İdare Kurulunu olağanüstü toplantıya çağırabilir.
  2. İdare Kurulu en az üç üyenin katılımıyla toplanır. Toplantılara ait gündem, İdare Kurulu Başkanı tarafından belirlenir. İdare Kurulu üyeleri gündeme ilişkin önerilerde bulunabilir. Kararlar katılanların salt çoğunluğuyla alınır. Alınan kararlar Karar Defterine yazılır.
  3. Anaokulu Müdürü, oy hakkı olmaksızın İdare Kurulu toplantılarına katılıp görüş ve önerilerde bulunabilir. İdare Kurulunun sekretarya iş ve işlemlerini Anaokulu müdürü yürütür.

Eğitim Koordinatörünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

Madde 7- Eğitim koordinatörü, Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalında görev yapan öğretim elemanları arasından seçilir ve Rektör tarafından üç yıl süre ile görevlendirilir. Görev süresi dolan eğitim koordinatörü yeniden görevlendirilebilir.

Eğitim koordinatörünün görevleri şunlardır:

  1. Erken çocukluk eğitimi alanındaki yenilikleri takip ederek anaokulunun programını günceller, programın uygulanmasını denetler ve takip eder.
  2. Plan ve etkinliklerin eğitim programlarına göre hazırlanmasında ve uygulanmasında öğretmenlere rehberlik eder ve öğretmenlerin çalışmalarını denetler.
  3. Eğitim ve yönetimin kalitesini yükseltmek, verimini artırmak ve bu konuda sürekli gelişimi sağlamak için anaokulunda gerekli araştırmaları yapar, eğitimle ilgili gelişmeleri izler ve sonuçlarını değerlendirir.
  4. Anaokulunun Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı ile koordinasyonunu sağlar.
  5. Anaokuluna başladıktan sonra özel eğitim gereksinimi fark edilen çocukların durumunu değerlendirir ve yapılabilecek eğitimsel düzenlemelere ilişkin önerileri İdare Kurulunun onayına sunar.
  6. Anaokulunda yapılması planlanan bilimsel araştırmaları eğitim uzmanı ile değerlendirir ve araştırma çalışmalarını takip eder.
  7. Anaokulunda görev yapan öğretmenler için ihtiyaç duyulan konularda hizmet içi eğitim çalışmaları düzenler ve bu çalışmalara liderlik eder.
  8. Anaokulundaki iç koordinasyonu sağlamak için düzenli toplantılar yapar ve gerekli durumlarda İdare Kuruluna görüş bildirir.
  9. Aile eğitim ve katılım çalışmalarının planlanmasında ve yürütülmesindeki sürece danışmanlık yapar.
  10. Eğitim uzmanı ile birlikte anaokulunda görev alacak kısmi zamanlı öğrencileri seçer.
  11. Stajyer öğrencilerin anaokuluna kabulü ve staj eğitimleri ile ilgili düzenlemeleri yapar.
  12. Yılda iki kez (Şubat ve Ağustos ayları) anaokulu ile ilgili eğitim raporu hazırlar ve İdare Kuruluna sunar.
  13. Anaokulunda görev yapacak müdür, öğretmen ve yardımcı öğretmenlerin kabulü için yapılacak sınavda sınav heyetini oluşturarak sınavı yapar.

Eğitim Uzmanı

Madde 8- Eğitim Uzmanı, Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalında görevli öğretim elemanları arasından seçilir. Anaokulundaki eğitimin yürütülmesinde ve eğitim programının uygulanmasında eğitim koordinatörü ile iş birliği yapar.

Eğitim Uzmanının görevleri şunlardır:

  1. Anaokulundaki eğitimin verimliliğini arttırmak ve eğitimin kalitesini yükseltmek için gerekli düzenlemeleri planlar (proje, hizmet içi eğitim vb.) ve eğitim koordinatörünün onayına sunar.
  2. Anaokulunun eğitim plan ve etkinliklerinin hazırlanmasında ve eğitim ortamının düzenlenmesinde öğretmenlere rehberlik eder, hazırlıklarını inceler ve eğitim etkinliklerini denetler.
  3. Aile eğitim ve katılım çalışmalarının planlanmasında ve yürütülmesinde eğitim koordinatörü ile iş birliği yapar.
  4. Anaokuluna devam eden özel eğitime gereksinimi olan çocukların eğitimi için gerekli eğitimsel düzenlemelerin yapılmasında öğretmenlere rehberlik eder.
  5. Yılda iki kez (Şubat ve Ağustos ayları) anaokulu ile ilgili eğitim raporu hazırlanmasında eğitim koordinatörü ile işbirliği yapar.
  6. Anaokulunun eğitim programlarının yürütülebilmesi için gerekli olan eğitim materyallerini belirleyerek eğitim koordinatörünün onayına sunar.
  7. Eğitim koordinatörüne karşı sorumludur.

Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanı’nın Görev, Yetki ve Sorumlulukları

Madde 9- Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanı’nın görevleri aşağıda açıklanmıştır.

  1. Anaokulunda sunulan hizmetlerin aksamadan yürütülmesi için gerekli planlamaları yaparak personelin sevk ve idaresini sağlar.
  2. Anaokulunda gıda güvenliği sistemlerinin uygulanmasını, personel ve hizmet yeri hijyeni ile yarı mamul ve mamul maddelerin korunması, sağlığa uygunluk ve sanitasyonunun sağlanması için gerekli tedbirleri alır.
  3. Mal, malzeme ve hizmet alımı ve yapım işleri ile ilgili harcamaları gerçekleştirir. Demirbaş ve sarf malzemeleri muhafaza ettirir, stok kontrollerini yapar veya yaptırır.
  4. Vergi, fon, aidat, prim ve benzeri mali yükümlülükleri süresi içinde yerine getirerek, kamu idareleri ve diğer kuruluşlarla yapılan yazışmalarda Anaokulunu temsil eder.
  5. Anaokulunda tutulması zorunlu defter ve evrak ile öğrencilere ait dosyaların Anaokulu eliyle tutulmasını sağlar.
  6. Anaokulu ücretlerinin tahsilini sağlayarak, zamanında ödenmeyen ücretlerle ilgili yasal takibi yapar veya yaptırır.
  7. Anaokulunda görevli personelin özlük işlerini takip eder.
  8. Anaokulu ücretlerinin belirlenmesinde İdare Kuruluna öneride bulunur.

Denetim Kurulunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları:

Madde 10- Denetim Kurulu, Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümünde görevli öğretim elemanları ve Tıp Fakültesi ve/veya Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda görevli öğretim elemanları arasından Rektör tarafından görevlendirilen iki kişi ve her öğrenci kademesinde velilerin seçim ile belirlediği bir veli olmak üzere oluşturulur.

Denetim Kurulunun görevleri şunlardır:

  1. Anaokulunda uygulanan yemek menüsü, sınıfların tertip ve düzeni, hizmet yerlerinin hijyen ve düzeni, gıda güvenliği ve hijyeni gibi hususlarda ani denetimler yapmak.
  2. Denetim sonrasında İdare kuruluna rapor sunmak.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

PERSONELİN GÖREV, YETKİ ve SORUMLULUKLARI

 

Anaokulunda Görevlendirilecek Personel

Madde 11- Anaokulunda, yukarıda belirtilen yönetim organlarının dışında;

  1. Anaokulu Müdürü,
  2. Öğretmenler,
  3. Öğretmen Yardımcıları,
  4. Sağlık personelleri,
  5. Yardımcı hizmet elemanları görevlendirilir.

 

Anaokulu Müdürü

Madde 12- Adıyaman Üniversitesi Uygulama Anaokulu müdürü, üniversitelerin en az lisans programından mezun personelin 2547 Sayılı Kanun’un 13b/4 maddesi uyarınca Rektör tarafından görevlendirilir. Anaokulu müdürü; kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge, program ve emirlerle belirtilen görevleri yerine getirmekle yükümlüdür.

(A) Müdürün Eğitsel Görevleri

  1. Anaokulunun eğitim plan ve etkinliklerinin hazırlanmasında öğretmenlere rehberlik eder, hazırlıklarını inceler, planlarını imzalar, çalışmalarını denetler ve eğitim koordinatörünün onayına sunar.
  2. Anaokulunun eğitim programlarını yürütülebilmesi için gerekli olan eğitim materyallerini belirleyerek, eğitim uzmanı ve eğitim koordinatörünün onayına sunar ve gerekli onaydan sonra tedariki için Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bildirir.
  3. Aile eğitim ve katılım çalışmalarında eğitim koordinatörü ve eğitim uzmanı ile işbirliği yapar.
  4. Özel eğitim gereksinimi olan çocukların eğitimi için gerekli düzenlemeleri yapar.
  5. Anaokulunda yapılması planlanan bilimsel araştırmaların uygulamalarını takip ederek eğitim koordinatörü ve eğitim uzmanına bilgi verir.

(B) Müdürün İdari Görevleri

Anaokulunun işletilmesinde ve yönetilmesinde Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ile koordinasyonu sağlar.

  1. Anaokulunun işleyişinin düzenli yürütülebilmesi için gerekli evrakları tutar.
  2. Çocuklara ilişkin kayıtların yapılmasını sağlar.
  3. Anaokulunun işleyişine yönelik güncellenen yönetmelik ve yönergeleri takip eder ve personele duyurur.
  4. Anaokulu personeli ile ilgili iş ve işlemleri yürütür.
  5. Anaokulu bina ve tesislerinin kullanımı, bakımı, temizliği, iç ve dış güvenliğinin sağlanması yönünde ihtiyaçları belirler, gerekli önlemleri alır ve Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bildirir.
  6. Anaokulundaki her türlü araç gerecin kullanılması, bakımı ve onarımı için gerekli önlemleri alır.
  7. Anaokulundaki çocukların kurum içindeki sağlığını tehdit eden durumları ailelere ve Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bildirir ve gerekli önlemleri alır.
  8. Anaokulundaki çocukların sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenebilmeleri için gerekli koşulları sağlar.
  9. Çocukların rutin sağlık kontrollerinin yapılmasına liderlik eder.
  10. İdare Kurulu’nun sekretaryasından sorumludur.
  11. Anaokulu ile ilgili tüm iş ve işlemlerin yürütülmesinde eğitim koordinatörü ve eğitim uzmanına karşı sorumludur.

Öğretmen

Madde 13- Öğretmen, öncelikle Okul Öncesi Öğretmenliği lisans programı mezunu veya Çocuk Gelişimi lisans programına ek olarak pedagojik formasyon eğitimi almış veya Çocuk Gelişimi lisans programı veya Çocuk Gelişimi ön lisans programı mezunudur. Her sınıfta bir veya birden fazla öğretmen, atölye lideri, öğretmen yardımcısı birlikte görevlendirilebilir. Anaokulu öğretmeni, kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge ve emirlerle programlarda belirtilen görevleri yerine getirmekle yükümlüdür.

Öğretmenin görev ve sorumlulukları şunlardır:

  1. Çocukların motor, bilişsel, dil, sosyal duygusal gelişimlerini ve özbakım becerilerini desteklemek ve geliştirmek amacıyla güncel eğitim programına uygun plan ve etkinlikler hazırlar ve uygular.
  2. Çocuklara ilişkin devam takip çizelgesini doldurur ve imzalar.
  3. Etkinlikler için gereken eğitim materyallerini hazırlar.
  4. Çocukların kişisel bilgi formlarını, gelişim gözlem formlarını ve gelişim raporlarını doldurur ve gelişim dosyalarını oluşturur.
  5. Aile eğitimi ve katılımı ile ilgili çalışmaları planlar ve uygular.
  6. Çocukların beslenme, temizlik ve dinlenme ihtiyaçlarının sağlıklı bir biçimde yerine getirilmesini sağlar.
  7. Hizmet içi eğitim etkinliklerine katılır.
  8. Nöbet çizelgesine uygun olarak nöbet görevini yerine getirir.
  9. Grubundaki özel eğitim gereksinimi olan çocukların eğitimi için programında gereken düzenlemeleri yapar.
  10. Okulda kutlanacak özel günleri planlar ve uygular.
  11. Programda eğitim etkinliği olarak yer alan kahvaltı ve öğle yemeğine katılır, çocukların düzenli olarak yemek yeme alışkanlığı kazanmalarını sağlar.
  12. Yönetimin vereceği eğitimle ilgili diğer görevleri yerine getirir.

 

Öğretmen Yardımcısı

Madde 14- Öğretmen yardımcısı çocuk gelişimi ön lisans veya kız meslek lisesi çocuk gelişimi bölümü mezunudur. İhtiyaca göre görevlendirilir. Öğretmen yardımcısı kanun, tüzük, yönetmelik, yönerge ve emirlerle programlarda belirtilen görevleri yerine getirmekle yükümlüdür.

Öğretmen yardımcısının görevleri şunlardır:

  1. Etkinlikler için gereken eğitim materyallerini hazırlar.
  2. Çocukların beslenme, temizlik ve dinlenme ihtiyaçlarının sağlıklı bir biçimde yerine getirilmesini sağlar.
  3. Grubundaki özel eğitim gereksinimi olan çocukların eğitimi için gereken düzenlemeleri yapar.
  4. Hizmet içi eğitim etkinliklerine katılır.
  5. Öğretmenin her türlü görev ve sorumluluklarını yerine getirmesine yardımcı olur.
  6. Öğretmenle beraber eğitim programını hazırlar ve uygular.
  7. Araç, gereç ve eğitim materyallerinin korunmasını, bakım ve onarımını sağlar.
  8. Çocukların güvenli bir şekilde servise binmelerine nezaret eder.
  9. Yönetimin vereceği eğitimle ilgili diğer görevleri yerine getirir.

 

Sağlık Personelleri

Madde 15- Anaokulunda sağlık personeli olarak hekim, hemşire, psikolog ve diyetisyen görev yapar. Hemşire anaokulunda tam gün görev yapar. Hekim, psikolog ve diyetisyen ihtiyaç duyulduğu durumlarda İdare Kurulunun onayı ile Rektörlük tarafından görevlendirilir.

Anaokulunda görevli sağlık personelinin görevleri şunlardır:

  1. A) Doktor: Tercihen Çocuk Sağlığı Uzmanı arasından Rektör tarafından görevlendirilir.
  2. Çocukların anaokuluna ilk giriş muayenelerini yapmak, hastane ve dispanser incelemeleri için gereken yerlere sevk etmek ve çocuk hakkında dosya hazırlamak.
  3. Çocukların dönemsel sağlık denetimlerini yapmak, aşıların yapılmasını sağlamak.
  4. Kuruluş personelinin genel hijyen kurallarına uyup uymadığını kontrol etmek.
  5. İlgili mevzuat ile verilen diğer görevleri yapmak.
  6. Doktor sağlık hizmetlerinin gereği gibi yürütülmesinde İdare Kuruluna karşı sorumludur.
  7. B) Hemşire: Yeni işe alım durumunda Devlet Hizmetine girmek için aranan koşulları taşıyan ön lisans, lisan düzeyinde yükseköğrenim gören hemşire veya Üniversitenin kadrolu hemşireleri arasından Rektör tarafından görevlendirilir. Hemşire, birim Müdürüne karşı sorumludur ve görevleri aşağıda belirtilmiştir.
  8. Anaokulundaki hijyen koşullarının yerine getirilmesini sağlar.
  9. Muayene, tedavi ve diğer sağlık hizmetlerinde varsa doktora yardım etmek, ilaçları muhafaza etmek, son kullanma süresi geçen ilaçları imha etmek için ilgili birime teslim eder.
  10. Haftalık olarak çocukların sağlık kontrollerini yapar ve gerekli durumlarda anaokulunun yönetimini bilgilendirir.
  11. Çocukları dönemsel sağlık kontrolü ve muayenelerine hazırlamak, kilolarını, boylarını, dişlerinin çıkış tarihlerini izlemek ve bu bilgileri sağlık fişlerine işler.
  12. Çocukların sağlık kayıtlarını tutar.
  13. Kurum içinde ortaya çıkan kaza/yaralanma ve hastalık durumlarında anaokulu yönetimini ve aileyi bilgilendirir. Gerekli durumda ilk müdahaleyi yapar.
  14. Acil vakalarda ilgili doktor veya sağlık kurumu ile ilişki kurmak, gerektiğinde sevkine refakat eder.
  15. Bulaşıcı bir hastalıktan kuşkulandığı hallerde çocuk veya çocukları derhal tecrit eder doktor ve okul müdürüne haber verir.

 

  1. C) Diyetisyen: Yeni işe alım durumunda Devlet hizmetine girmek için aranan koşulları taşıyan, beslenme ve diyet alanında lisans düzeyinde yükseköğrenim gören diyetisyen veya Üniversitenin kadrolu diyetisyenleri arasından Rektör tarafından görevlendirilir. Diyetisyen okul müdürüne karşı sorumludur.
  2. Çocukların beslenmeleri ile ilgili cetvelleri hazırlamak ve uygulamasında Anaokulu personeline yardımcı olur.
  3. Hasta çocuklar için diyet listesini doktor ile birlikte hazırlar.
  4. Mutfakta hazırlanan yemeklerin kaliteleri ile ısıları bozulmadan servis edilmesi ve çocuklara dağıtılması sürecine rehberlik eder.
  5. Yemek servis bölgesinin ve mutfağın hijyen koşullarına göre işletilmesini, mutfak personelinin gerekli temizlik kurallarına uymasını sağlar.
  6. Anaokuluna alınacak yiyecek ve içecek maddelerinin cins ve miktarlarının belirlenmesinde, teslim alınan yiyecek ve içeceklerin şartnamelere uygun olup olmadığının denetlenmesinde ilgililere yardımcı olur, depo ve kilerin hijyen koşullarına göre düzenlenmesini sağlar.

 

  1. D) Psikolog: Anaokulunda ihtiyaç duyulması halinde psikolog istihdam edilir. Üniversitelerin 4 yıllık lisans eğitimi veren Psikoloji Bölümlerinden mezun olup, en az beş yıl deneyimi olanlar psikolog olarak görev yapar. Psikoloğun görevleri şunlardır:
  2. Eğitim Koordinatörünekarşı sorumludur.
  3. Müdür ve öğretmenler ile eğitim programına uygun rehberlik programı hazırlar ve uygular.
  4. Tüm sınıflarda öğrencilerin uyum durumları ile ilgili taramaları sınıf öğretmenleri ile birlikte yapar.
  5. Öğretmenlerle görüşmeler yaparak çocuklar hakkında gözlemlerini değerlendirir.
  6. Eğitim öğretim yılı boyunca ihtiyaç duyulması halinde velilerle bireysel görüşmeler veya toplantılar düzenler.
  7. Güz ve Bahar dönemi sonunda yılda iki defa rapor hazırlayarak eğitim koordinatörüne sunar.
  8. Eğitim koordinatörü ve uzmanının vereceği rehberlikle ile ilgili diğer görevleri yapar.

Atölye Liderleri

Madde 16- Atölye Lideri alanında deneyimli uzman kişidir. Müzik, Hareket/Jimnastik, Yabancı Dil, Sanat, Drama, Robotik Kodlama, Akıl Oyunları vb. bilim, sanat ve spor alanlarında sınıf içi atölye uygulamaları yapmak üzere görevlendirilen elemanlardır. Görevlendirmeler Adıyaman Üniversitesi bünyesinde ya da dışarıdan hizmet satın alma yoluyla Rektör tarafından yapılır.

Atölye Liderlerinin görev ve sorumlulukları şöyledir:

  1. Atölye Liderleri, anaokulunun programına paralel olan bir eğitim programı hazırlayıp eğitim koordinatörü ve anaokulu müdürünün onayına sunarlar ve programı uygularlar.
  2. Atölye Liderleri bağımsız veya anaokulu öğretmenleri ile birlikte atölye çalışmaları yapabilirler.
  3. Özel yetenek geliştiren çocuklarla ilgili eğitimsel rehberlik yaparlar.
  4. Dönem sonlarında rapor hazırlayarak Anaokulu Müdürüne sunarlar.

 

Yardımcı Hizmet Elemanları

Madde 17- Anaokulunda yardımcı hizmet elemanları olarak memur, güvenlik görevlisi, aşçı ve mutfak çalışanları, temizlik görevlileri ile sınıf yardımcıları görev yapar.

  1. A) Memur: Memurun görevleri şöyledir:
  2. Koordinatör ve Müdür tarafından verilen yazışmaları yürütür.
  3. Gelen - Giden yazılarla ilgili dosya ve defterleri tutar. Yazışmaların asıl veya örneklerini dosyalayarak saklar, gerekenlere cevap hazırlar.
  4. Kendisine teslim edilen gizli ya da şahıslarla ilgili yazıların saklanmasından ve gizli tutulmasından sorumludur.
  5. Okulda görevli personelin özlük dosyalarını tutar ve bunlarla ilgili değişiklikleri işler.
  6. Okulun arşiv işlerini düzenler.
  7. Anaokulu çalışanlarının ve çocukların özlük dosyalarına görevlendirme ve yazışma ile ilgili işlemleri yapar.
  8. Anaokulu ile ilgili yazı, belge, defter ve dosyaları düzenleyerek saklar.
  9. Büro işleri ile ilgili olarak kendisine verilen diğer görevleri yapar.

 

  1. B) Güvenlik Görevlileri: Güvenlik personellerinin görevleri şöyledir:
  2. Rektörlük tarafından görevlendirilir.
  3. Anaokulu binasının iç ve dış mekân güvenliğini sağlar.
  4. Anaokuluna giren veli ve ziyaretçilerin kayıtlarını tutar.
  5. Çocukların geliş ve gidiş saatlerinde trafiğin güvenli bir şekilde akmasını sağlar.
  6. Anaokulunun kapı anahtarlarını muhafaza eder.
  7. C) Aşçı ve Mutfak Çalışanları: Aşçı ve mutfak çalışanlarının görevleri aşağıdadır:
  8. Aşçı, aşçılık sertifikası olan kişidir ve çocukların günlük beslenme ihtiyaçlarının karşılanması için gerekli öğünleri hazırlar.
  9. Diyetisyen ile işbirliği içinde çalışır.
  10. Mutfak ve yemekhanenin temizlik ve bakımının sağlanmasını organize eder.
  11. Mutfakta kullanılan yiyeceklerin ilk ve son tüketim tarihlerini kontrol ederek anaokulu müdürünü ve diğer ilgili görevlileri haberdar eder.
  12. Eğitim koordinatörü ve anaokulu müdürü tarafından görev tanımına uygun olarak verilen diğer görevleri yerine getirir.
  13. D) Temizlik Görevlileri: Temizlik personellerinin görevleri şöyledir:
  14. Binanın iç ve dış mekânlarının temizlik ve düzenleme, bakım ve onarım işlerini yapar.
  15. Anaokulu eşyalarının temizliği, taşınması, bakım ve onarımını yapar.
  16. Anaokulu ile ilgili yapılacak yazışmaların gerekli bürolara ve kişilere dağıtım ve toplanması işlerini yürütür.
  17. Anaokulundaki banyo, tuvalet vb. yerlerin dezenfekte edilmesini ve temizliğini sağlar.
  18. Eğitim koordinatörü ve anaokulu müdürü tarafından görev tanımına uygun olarak verilen diğer görevleri yerine getirir.
  19. D) Sınıf Yardımcıları: Sınıf yardımcılarının görevleri şöyledir:
  20. Sınıfların ve uyku odalarının iç mekânlarındaki mobilya, materyal vb. eşyaların temizlik bakım ve düzen işlerini yapar.
  21. Sınıftaki çocukların tuvalet, temizlik, uyku vb. ihtiyaçlarında öğretmene yardımcı olur.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Amaçlar, İlkeler, Çalışma Kuralları

Anaokulunun Amaçları

Madde 18- Anaokulunun amacı;

  1. 36 -71 ay aralığındaki çocukların bilişsel, dil, sosyal-duygusal, büyük kas motor, küçük kas motor gelişim alanları ve öz bakım becerilerinin gelişimlerini destekleyecek program ve ortamlar hazırlamak,
  2. Çocukların gelişimini en iyi şekilde destekleyebilecek uygun fiziksel ve sosyal çevre koşullarını sağlamak,
  3. Çocukları ilkokula hazırlamak, Türkçe konuşma becerilerini geliştirmek, problem çözme, düşünme ve karar verme alanlarında beceri kazandırmak,
  4. Gelişimsel destek programları düzenlenirken; çocukların yaşları, gelişim özellikleri, öğrenme hızları, ilgileri, gereksinimleri ile okulun ve çevrenin imkânlarını dikkate almak,
  5. Çağdaş bilgiler ile oluşturulmuş ortamlarda çocukların gelişimlerini desteklemek,
  6. Okul-aile işbirliğini güçlendirerek, çocukların gelişimini desteklemek amacıyla ailelerin eğitim programlarına katılımlarını sağlamak,
  7. Çocukların benlik kavramını geliştirmelerine, kendilerini ifade etmelerine, bağımsızlıklarını kazanmalarına ve özdenetimlerini sağlamalarına olanak tanımak,
  8. Çocukların; beslenme, uyku, öz bakım becerileri, doğru ve sağlıklı temel alışkanlıklar kazanmaları yanında doğa bilinci kazanmaları ve çevreye duyarlı olmalarını sağlamaktır.

Anaokulunun İlkeleri

Madde 19- Anaokulunda verilen hizmetlerde aşağıdaki ilkeler dikkate alınır:

  1. 36 -71 ay aralığındaki çocuklara eğitim, öğretim vermek ve çocuklara çağdaş okul öncesi hizmetleri sunmak,
  2. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı ve Adıyaman Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Çocuk Gelişimi bölümünde bulunan öğrencilerin 36-71 ay çocukların özelliklerini tanımalarına yönelik uygulamaları yapmalarını sağlamak,
  3. Çocukların bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal, kültürel, dil ve hareket gibi çok yönlü gelişimlerini destekleyecek eğitim ortamı hazırlamak,
  4. Çocukların; beslenme, uyku, öz bakım becerileri, doğru ve sağlıklı alışkanlıklar kazanmalarının yanında doğa sevgisiyle çevreye duyarlı olmalarını sağlamak,
  5. Konuyla ilgili bilim dallarında çalışan öğretim elemanlarına araştırma yapabilecek uygun ortamlar sağlamak.

Çalışma Kuralları

Madde 20-Anaokulunun çalışma kuralları aşağıdaki şekilde uygulanır:

  1. Anaokulunda özel gereksinimi olan çocuklar haricindeki çocuklar için tam gün eğitim esastır.
  2. Talep olması halinde Anaokulunda sabah grubu ve/veya öğlen grubu olmak üzere yarım gün eğitim verilebilir. Sabah ve Öğlen grubunun eğitim başlama ve bitiş saatleri okul yönetimi tarafından belirlenir.
  3. Tam gün eğitiminde Anaokulu 8.00-17.00 saatleri arasında eğitim uygular. Gerekli görüldüğünde söz konusu çalışma saatleri değiştirilebilir.
  4. Mesai saatleri dışındaki eğitim uygulamaları (07:30-08:00 / 17:00-17:30 saatleri arasında) nöbet sistemi ile devam eder.
  5. Mesai saatleri dışındaki eğitim uygulamaları anaokulu müdürü ve nöbetçi öğretmenler tarafından yürütülür.
  6. Anaokulunda çocuklar için düzenlenen eğitim etkinliklerinin aralıksız olması esastır.
  7. Anaokulunda iki (2) hafta ara tatil ve Ağustos ayında yaz tatili uygulanır. Yıllık izin kullanacak öğretmenler izinlerini sınıf içindeki diğer öğretmenle dönüşümlü olarak kullanırlar.
  8. Anaokulu, hafta sonu ve resmi tatillerde kapalıdır.
  9. Anaokulunda ortaya çıkabilecek her türlü olağanüstü durumlarda (bulaşıcı hastalık, vb.) anaokulu kapatılabilir.
  10. Anaokulundaki çocuk sayısının belirlenmesinde Milli Eğitim Bakanlığı’nın çocuk başına düşmesi gereken metrekare (m2) hesaplaması dikkate alınır ve uygulanır. Bir gruptaki çocuk sayısı en az 10, en fazla 20’dir. Çocuk sayısı fazla olduğu takdirde ikinci grup oluşturulur. Bir grupta azami çocuk sayısı dolduğunda ikinci grup açılır.
  11. Anaokulunun kapasitesi, personel sayısı ve fiziksel şartları dikkate alınarak Anaokulunda saatlik hizmet veren oyun ve etkinlik grupları oluşturulabilir.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Başvuru, Kabul ve Kayıt, Kayıt Dondurma, Okula Devam, İzinli Sayılma ve Okuldan Ayrılma

 

Anaokuluna Kabul İşlemleri ve İstenilecek Belgeler

Madde 21- Kayır işlemleri için aileden istenecek belgeler:

  1. Dilekçe,
  2. Çocuğun nüfus cüzdan sureti,
  3. Çocuğun sağlık raporu,
  4. Çocuğun, anne ve babanın fotoğrafları,
  5. Çocuğun aşı kartı fotokopisi,
  6. Adıyaman Üniversitesi personel bilgisi
  7. Anne baba işyeri belgesi
  8. Anne babanın dışında çocuğu okul öncesi eğitim kurumundan alabilecek kişilerin fotoğrafları ve bilgileri

Kesin kayıt, istenen belgeler tamamlandıktan sonra yapılır. Belgeler tamamlanmadıkça çocukların kaydı yapılamaz.

 

Öğrenci Kabul Koşulları ve Kayıtlarda Öncelik Sırası

Öğrenci Kabul Koşulları

Madde 22- Anaokuluna öğrenci kabulü aşağıda sıralandığı şekilde yapılır.

  1. Anaokulunda çocuklar yaşlarına göre gruplandırılır. Yaş gruplarının sayısı ve her grubun kontenjanı anaokulu Eğitim Koordinatörü tarafından belirlenerek İdare Kurulunun onayına sunulur. Her sınıfta aşağıda belirtilen öncelik sırasına göre çocuk kabulü yapılır. Her grubun kontenjanı yeterli başvuru olduğu takdirde Akademik ve İdari Personel çocuklarına eşit olarak bölünür. Başvuru sayısı yeterli değilse kontenjan doldurulacak biçimde Adıyaman Üniversitesi dışından müracaatlar da kabul edilebilir.
  2. Anaokuluna kayıt, ön kayıt ve kesin kayıt olarak iki aşamada gerçekleşmektedir.
  3. Anaokuluna ön kayıt başvuruları, her yıl 1 Haziran – 31 Temmuz tarihleri arasında anaokulu müdürlüğüne yapılır. Ön kayıt başvuru tarihleri Eğitim Koordinatörünün onayı ile değiştirilebilir.
  4. Anaokulu kayıtları Eğitim Koordinatörünün onayı ile yıl içerisinde de yapılabilir.
  5. Ön kayıt işlemlerinden sonra, kesin kayıt için müracaat listeleri koordinatörlük onayına sunulur.
  6. Kesin kayıt işlemi anaokulu müdürlüğü tarafından yapılır.
  7. Anaokuluna kesin kayıt hakkı kazanan çocukların ailelerinin, belirlenen tarihlerde kayıt ücretini Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığının belirtilen banka hesap numarasına yatırıp, makbuzunu anaokulu müdürlüğüne teslim etmesi gerekmektedir. Bu süre bitiminde ücreti ödemeyen aileler kayıt hakkını kaybedeceklerdir.
  8. Kesin kayıt hakkı kazanan çocukların ailelerinin kayıt hakkını kaybetmesi veya kayıt yaptırmaktan vazgeçmesi durumunda, yedek listedeki çocuklar yedek sıralaması dikkate alınarak anaokuluna kaydedilir.
  9. Eğitim dönemi başladıktan sonra yapılan müracaatlarda kesin kayıt, oryantasyon (uyum) süreci tamamlandıktan sonra yapılır.
  10. Anaokuluna, sürekli nitelikte bulaşıcı hastalığı olan ve okula devamına engel bir rahatsızlığı bulunan çocuklar kabul edilmez.

Kayıtlarda Öncelik Sırası

Madde 23- Anaokuluna alınacak kayıtlarda aşağıda sıralanan öncelikler dikkate alınır.

  1. Birinci öncelik: Anne veya babadan birinin Üniversite personeli olması şartıyla; ebeveynlerden birinin çocuğunun bakımını sağlayamayacak derecede hasta olması (heyet raporu ile belirlenir) veya çocuğun anne ve babasının ayrılmış olması veya çocuğun ebeveynlerinden birinin hayatta olmaması,
  2. İkinci öncelik: Anne ve babanın Üniversite personeli olması.
  3. Üçüncü öncelik: Sadece anne veya babanın Üniversite personeli olması. Bu öncelik grubuna girenler, kendi aralarında Üniversitedeki hizmet yıllarına göre sıralanır.
  4. Dördüncü öncelik: Babanın Üniversite personeli olması halinde, annenin çalışması, çalışmayan annelere göre öncelik kazandırır.
  5. Beşinci öncelik: Üniversite personeli için eşitlik durumunda çocuk kabulü kura çekilerek belirlenir.
  6. Altıncı öncelik: Personelden yeterli talebin olmaması halinde annesi veya babası kamuda çalışıyor olması önceliğine göre dışardan çocuk kabulü yapılabilir.

Devamsızlık

Madde 24- Devamsızlık ile ilgili hususular şu şekildedir:

  1. Kaydı yapılan çocukların okul öncesi eğitime düzenli devam etmelerinin sağlanması esastır. Üç günü geçen devamsızlıklarda veli tarafından anaokuluna mazeret bildirilir. Mazeretsiz olarak 30 gün okula devam etmeyen çocukların kaydı, Eğitim koordinatörünün teklifi üzerine, İdare Kurulunun alacağı karar ile silinir. Kaydı silinen çocuk için ödenmiş olan ücret iade edilmez. Söz konusu çocuk için kayıt yaptırmak amacıyla tekrar başvuru yapılması halinde başvuru sıralamasının sonunda yer alır.
  2. Bulaşıcı hastalık sebebi ile devam edemeyen çocuklar, ancak okula devamında sakınca olmadığına ilişkin doktor raporu ile tekrar okula devam edebilir.
  3. Veliler anaokuluna bilgi vermek koşulu ile izinli ya da tatil yapacakları sürede çocuklarını geçici olarak kuruma göndermeyebilir. Çocuğun, velisi tarafından geçici olarak gönderilmemesi durumunda, gelmediği günler için ücret iadesi yapılmaz.

Çocuğun Okul Öncesi Eğitimi Uygulama Anaokulu ile İlişiğinin Kesilmesi / Kaydın Silinmesi

Madde 25- Anaokulu ile ilişik aşağıdaki durumlarda, Eğitim Koordinatörünün teklifi üzerine, İdare Kurulunun alacağı karar ile kesilir.

  1. Kabule esas bilgi ve belgelerin doğru olmadığının anlaşılması,
  2. Velinin yazılı istemi,
  3. Adıyaman Üniversitesi personeli olan velinin görevden ayrılması durumunda öğrencini kaydı dönem sonuna kadar devam ettirilmek koşulu ile dönem sonunda ilişiği kesilir.
  4. İlişik kesmek isteyen aile bu talebini 15 gün önceden müdürlüğe yazılı olarak bildirmek durumundadır. Aksi takdirde, aile gelecek ayın ücretini ödemek zorundadır. İlişik kesme belgesi onaylandıktan sonra çocuğun ilişiği kesilmiş olur.
  5. Yaz tatili süresince okul ile ilişiği kesilen öğrencilere müteakip eğitim-öğretim yılı için öncelikli kayıt hakkı tanınmakla birlikte bu durum kayıt hakkının saklı tutulacağı anlamına gelmemektedir.
  6. Okulun açılış tarihi itibari ile ilk üç hafta yeni kayıt olmuş çocuklar için uyum süresi olarak değerlendirilir. 21 gün içerisinde uyum sağlayamayan çocukların sözleşmeleri feshedilerek, senetleri iade edilir.
  7. Bir aydan fazla mazeretsiz olarak devamsızlık durumunda 24. Madde hükümleri uygulanır.
  8. Çocuğun okul öncesi eğitim kurumuna uyumunun mümkün olmadığı ve bu uyumsuzluğun diğer çocukları rahatsız ettiği durumlarda, (konunun uzmanlarınca değerlendirilip sorunun boyutu inceleme raporu ile belirlenecektir) Eğitim Koordinatörünün teklifi üzerine, İdare kurulunu alacağı karar ile kayıtları silinir.
  9. Velinin, anaokulu ücret ödemelerini düzensiz ve gecikmeli olarak yapması ve Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığınca yapılan yazılı uyarıyı dikkate almaması veya aylık ödeme gününü bir aydan fazla geciktirmesi halinde, uyarı yapılmasına gerek kalmadan ilişik kesilir.
  10. Anaokulunun işleyiş ve düzenine, bu yönerge ile belirlenen usul ve esaslara aykırı davranma durumunda, Eğitim Koordinatörünün teklifi ve İdare Kurulunun alacağı kararla ilişik kesilir.
  11. Anaokulu ile ilişiği kesilen çocuğun ailesinden geçmişe dönük ödenmemiş tüm ayların ücretleri tahsil edilir.

ALTINCI BÖLÜM

Ücretler, Ücretlerin Tahsil Edilmesi, Çocuğu Okula Teslim Etme/ Alma

Anaokulu Ücreti ve Ücretin Tahsil Edilmesi

Madde 26- Anaokulunda ücretlendirme;

  1. Okul ücretleri, her yıl kayıt işlemleri başlamadan önce, İdare Kurulu tarafından belirlenir. Tespit edilen ücretler 15 Eylül itibari ile uygulamaya konulur. Adıyaman Üniversitesi personeli olan velilerin anaokulu ücretleri, akademik ve idari personel veya sürekli işçi olma durumu, Adıyaman Üniversitesi personeli olmayan dışardan başvuru yapan velilerin çocukları için ücretler, Kamu Sosyal Tesislerine İlişkin Tebliğ de dikkate alınarak belirlenir.
  2. Ücretler her ayın 15 ile 20’si arasında Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığının belirlediği banka hesabına yatırılır. Ödemelerde doğacak gecikmelerde aylık yasal gecikme faizi uygulanır.
  3. Banka dekontunda mutlaka öğrenci adı soyadı ve anaokulu ücreti ödemesi olduğu belirtilmelidir.
  4. Yatırılan ücret geçerli olan her ayın 1’i ile 30’u arasındaki süreyi kapsamaktadır.
  5. Sağlık sorunları nedeniyle çocuğun, kesintisiz olarak 30 günden fazla anaokuluna devam edemeyeceğinin heyet raporu ile belgelendirilmesi durumunda, gelemediği günlerin ücreti iade edilir.
  6. Herhangi bir nedenle çocuğun, anaokuluna velisi tarafından gönderilmediği ayların ücreti tam olarak alınır.
  7. Veliler kesin kayıttan sonra, Ağustos ayı sonuna kadar çocuklarını anaokuluna getiremeyeceklerini, Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına dilekçe ile bildirdikleri takdirde bu dönemlere ilişkin ücret tahakkuk ettirilmez.
  8. Sözleşme yapıldıktan sonra, velilerin statülerinin (akademik, idari) değişmesinden doğan ücret değişikliği, veliler tarafından kabul edilmiş sayılır.
  9. Anaokuluna ilgili yasanın öngördüğü oranda şehit, malul, gazi ve yoksul aile çocukları ücretsiz kabul edilir. Bu şartları taşıyanlardan ücretsiz kayıt yaptırmak isteyenlerin, inceleme formunu doldurup belgeleri ile birlikte anaokuluna başvurmaları gerekmektedir. Eğitim Koordinatörü formdaki bilgileri belgeye dayalı olarak inceler ve İdare Kurulunun onayına sunar, İdare Kurulu ücretsiz kayıt yapılıp yapılamayacağına karar verir.
  10. Oyun ve etkinlik gruplarının ücretleri, kayıt ve kabul şartları İdare kurulu tarafından belirlenir ve Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından ilan edilir.
  11. Bu maddenin (i) bendinde belirtilen kişiler hariç olmak üzere, görevi ve unvanı ne olursa olsun hiçbir kişi ve kuruluş, Anaokulunda verilen hizmetlerden bedelini ödemeden faydalandırılamaz.

Teslim Onayı

Madde 27- Çocuklar okula annesi ve/veya babası tarafından teslim edilir ve alınır. Bunun mümkün olmadığı durumlarda çocuğu getirip götürecek kişinin nüfus cüzdanı suretinin ekli olduğu veli dilekçesi alınır.

 

YEDİNCİ BÖLÜM

İdari ve Mali Hükümler

Temel Mali İlkeler

Madde 28- Anaokulunun idari ve mali iş ve işlemleri Adıyaman Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığının bağlı olduğu mevzuata tabidir. Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığınca;

  1. Anaokulunda, diyetisyen kontrolünde hazırlanarak uygulanacak olan yemek menüsüne göre kullanılacak malzeme tespit edilir, tedariki sağlanır ve günlük yemek menüsü hazırlanarak servis edilir.
  2. İdare Kurulu tarafından onaylanan eğitim materyallerinin tedariki sağlanır.
  3. Hizmetin gerektirdiği mal ve malzemeler ile Eğitim Koordinatörlüğünce ve Anaokulu Müdürünce ihtiyaç duyulan mal ve malzemenin tedariki sağlanır.
  4. Anaokulunda yapım işi gerektiren durumlar (boya, tesisat arızası, elektrik arızası vb.) Anaokulu Müdürü tarafından tespit edilerek Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığına bildirilir. Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığınca yapılması mümkün olmayan büyük onarım ve yapım işleri Rektörlüğe bildirilerek yaptırılması sağlanır.
  5. Anaokulunda çalışacak olan personelin, İdare Kurulu kararına göre istihdamı sağlanarak tüm özlük hakları karşılanır.
  6. Anaokulunda verimliliğin artırılması, mesai, stok ve kaynak takibinin etkin bir şekilde yapılması için gerekli tedbirler alınır.
  7. Anaokulu hizmetleri için tespit edilen aylık ücretler, hizmetin alınmaya başlandığı tarihten itibaren ilgililerden peşin olarak banka havalesi veya kredi kartından tahsil edilecektir.

SEKİZİNCİ BÖLÜM

ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER

Madde 29- Çocukların günlük yaşamı için gerekli eşya ve kıyafetleri, yedek eşya ve kıyafetlerini ayırt edici bir işaret ile işaretlemek, etiketlemek, çocuğun ad ve soyadını üzerlerine yazarak birime teslim etmek ailenin sorumluluğundadır. Anaokuluna teslim edilen ilgili eşyalar dolap vb. yerde koruma altına alınır. Ayırt edici işaret, etiket, çocuğun ad ve soyadının yazılı olmadığı bunların bir birine karışmasından, kaybolmasından anaokulu sorumlu değildir.

Madde 30- Çocukların eğitim faaliyetlerinin sürdürülmesi için ve gerekli hallerde ebeveynlerden eğitsel araç ve gereçler, kırtasiye malzemeleri, oyuncak vb. talep edilebilir. Ebeveynler eğitsel araç ve gereçleri, kırtasiye malzemelerini, oyuncak vb. çocuklarının ismini yazarak teslim etmekle yükümlüdür.

Madde 31- Ebeveynler kendi çocukları ve diğer çocukların sağlığı için; akıllı telefon, tablet ve tehlike yaratacak bir eşya ile delici, kesici, yakıcı ve küpe, yüzük, bilezik, saat, nazarlık, vb. aksesuarlar ile anaokuluna gönderemez. Bunlardan dolayı kaynaklanabilecek problemler ebeveynlerin sorumluluğundadır.

Madde 32- (1) Ebeveynler kendi çocuklarının veya başka çocukların gelişim özelliklerinden kaynaklanan, günlük eğitim faaliyetlerinden kaynaklanan, yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerinden kaynaklanan problemler ve çatışmalar için öncelikle anaokulu yönetimine başvurmakla sorumludurlar.

(2) Ebeveynler kendi çocuklarının başka çocuklarla yaşadıkları problem ve çatışmaları anaokulu yönetimine başvurmadan kendi başlarına çözemezler, problemin yaşandığı çocuk ve ebeveynleri ile anaokulunun önerisi dışında görüşemezler.

(3) Çocukların anaokulunda yaşadıkları herhangi bir sorunu çözmek için ebeveynler öncelikle anaokulu yönetimine başvururlar. Anaokulunun Eğitim Koordinatörünün önerileri doğrultusunda sonraki adımlar planlanır.

Madde 33- Anaokulunda ihtiyaç duyulan zamanlarda veli toplantıları düzenlenir. Bu toplantılarda anaokulunun belirlediği ve çocuğun gelişimi, eğitimi ve anaokulunun eğitim öğretim faaliyetleri gündem maddeleri görüşülür.

Madde 34- (1) Anaokulunda ilgili mevzuatta belirtilen şartlarda staj, beceri eğitimi ve mesleki uygulama yaptırılabilir.

(2) Anaokulunda Üniversitelerin Okul Öncesi Öğretmenliği, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi ile Aşçılık bölümlerinden mesleki uygulama yapabilir.

Madde 35- Anaokulu personeli her türlü ziyaretçisini idare tarafından tahsis edilen yerde kabul eder. Personel ziyaretçileri ve ebeveynler izin almadan çocukların eğitim/oyun alanlarına giremezler.

Madde 36- Milli Eğitim Bakanlığında aynı statüdeki öğretmen ve yöneticiye ödenen ek ders ücreti Bütçe Kanunları doğrultusunda anaokulu öğretmen ve yöneticisine de ödenir.

SON HÜKÜMLER

Özel Durumlar

Madde 37- Anaokulu hizmetlerinin yürütülmesi sırasında ortaya çıkan özel durumlara ilişkin aşağıdaki hükümler uygulanır.

  1. Anaokulunun çocuklarla ilgili sorumluluğu, okulun açık olduğu çalışma saatleriyle sınırlıdır.
  2. Bulaşıcı çocuk hastalıklarında hastalık şikâyetleri ve bulaştırıcılığı geçene kadar salgınları önlemek amacıyla hasta çocuk anaokuluna kabul edilmez. Veli hastalık durumunda Anaokulu Müdürlüğünü ve Anaokulu hemşiresini bilgilendirmek durumundadır. Çocuk, ancak doktorun “Anaokuluna devamında sakınca yoktur.” raporundan sonra Anaokuluna devam edebilir.
  3. Veliler; adres, telefon değişikliklerini Anaokulu Müdürlüğüne bildirmekle sorumludurlar.
  4. Anaokulunda çocuklara ve ailelerine yönelik yapılacak bilimsel araştırma niteliğindeki çalışmalar için Eğitim Koordinatörü ve Uzmanından onay alınır. Çocuğun ve öğretmenin aktif katılımını gerektirmeyen gözlem gibi çalışmalarda Eğitim Koordinatör ve Uzmanının onayı yeterlidir. Ancak, çocuğun ses, görüntü kayıtları ve kişisel bilgilerinin alınmasını gerektiren çalışmalarda Eğitim Koordinatörü ve Uzmanının onayının yanında, velinin yazılı onayı da gereklidir.
  5. Kademeli ücret uygulaması yapılması durumunda araştırma görevlisi, uzman, okutman, öğretim görevlisi gibi idari ücret statüsündeki velinin unvan değişikliklerini Anaokulu Müdürlüğüne bildirmesi gerekmektedir. Velinin Statü değişikliğini bildirilmemesi durumunda sorumluluk veliye aittir.
  6. Anaokuluna devam eden çocuklara çalışma saatleri içinde ilaç verilmesi için doktor reçetesi gerekir.
  7. Çocukların okula getirilip götürülmesi ailelerin sorumluluğu altındadır. Çocukların taşınması ile ilgili olarak kurum tarafından servis hizmeti verilmez.
  8. Anaokulunda çocuğu ziyaret etmek isteyen akraba ve diğer kişiler velinin bilgisi dâhilinde çocukla görüşmesine izin verilir.
  9. Anaokulunun uygun göreceği durumların dışında ebeveynler çocuklarını ziyaret edemez ve misafir çocuk getiremez.

Hüküm Bulunmayan Haller

Madde 38- Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde ilgili Kanun ve Mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

Madde 39- Bu yönerge hükümleri Adıyaman Üniversitesi Senatosunca kabul edildiği 23.09.2022 tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

Madde 40- Bu Yönerge hükümleri Adıyaman Üniversitesi Rektörü tarafından yürütülür.

Size daha iyi hizmet sunabilmek için web sitesinde bazı çerezler kullanmaktadır. Kişisel verilerin işlenmesine yönelik Aydınlatma Metni'ne ulaşabilirsiniz.